De provincie Gelderland is opdrachtgever van Breng Flex en heeft voor de jaren 2017 en 2018 financiële middelen beschikbaar gesteld om te experimenteren met dit nieuwe vervoersysteem. De Cissonius Groep is gevraagd om meer inzicht te geven in de financiën van Breng Flex en tevens een vergelijking te maken met ander (vraagafhankelijk) openbaar vervoer en […]
De Cissonius Groep heeft de functie van beleidsmedewerker verkeer en mobiliteit vervuld voor opzet en uitvoering van diverse mobiliteitsprojecten in de gemeente De Bilt. Zoals parkeerplan Oude Dorp, Veilige Fietsroute Jan Steenlaan, Evaluatie verkeercirculatieplan De Leijen, omgevingsvisie De Bilt, diverse vastgoedprojecten en subsidies Regionaal Uitvoeringsprogramma Verkeer en Vervoer (RUVV). Afstemming met diverse belangengroeperingen, verkeersplatform, en […]
Financieel adviseur met als belangrijkste taak het (door)ontwikkelen en beheren van een prognosemodel met als doel de toekomstige baten en lasten beter te voorspellen. Met behulp van het prognosemodel worden o.a. bestuursrapportages en begrotingen opgesteld. Het prognosemodel wordt maandelijks geactualiseerd op basis van verschillende aannames, voortschrijdend inzicht en nieuwe beschikbare informatie. Opdrachtgever: OV-Bureau Groningen Drenthe […]
De provincie Gelderland is opdrachtgever van een aantal OV concessies. Een onderdeel van het opdrachtgeverschap is het concessiebeheer met o.a. het jaarlijks verlenen van voorlopige subsidies aan vervoerders en het vaststellen van subsidies uit afgelopen jaren. De Cissonius Groep adviseert de provincie Gelderland bij het vaststellen van de subsidies en overige financiële vraagstukken. Opdrachtgever: provincie […]
Uitwerking nieuwe Openbaar Vervoervisie, realisatie promotie- en marketingacties Kwaliteitsimpuls concessie IJsselmond, onderzoek en implementatie tariefintegratie bus en trein OV-Oost. Opdrachtgever: provincie Flevoland Status: afgerond
In kaart brengen van de financiële consequenties van de uitwerking van de provinciale OV-visie voor de OV-concessies Arnhem-Nijmegen, Veluwe en Achterhoek-Rivierenland (excl. trein) en de eventuele gevolgen voor de vervoerbedrijven. Dit betreft niet alleen de financiële consequenties, maar ook de gevolgen voor werkgelegenheid. Opdrachtgever: provincie Gelderland Status: afgerond
In opdracht van de Duitse verkeersregio Ems-Jadeland en het OV-bureau Groningen- Drenthe wordt een haalbaarheidsonderzoek uitgevoerd naar de mogelijke inzet van elektrische bussen op lijndiensten die met name langere ritten rijden op het platteland. Opdrachtgever: OV-bureau Groningen Drenthe Status: afgerond
Het ontwikkelen van een dynamische meerjarenbegroting voor de provincies Flevoland, Gelderland en Overijssel. Met behulp van deze dynamische meerjarenraming kan, door het instellen van een combinatie van verwachte financiële risico’s, een voorspelling worden gegeven van toekomstige baten en lasten. Opdrachtgever: provincie Flevoland Status: afgerond
Samen met gemeente en ProRail spoorzone en station Groningen ontwikkelen in kader van Regio Specifiek Pakket (Zuiderzeelijn gelden). Tevens begeleiding regionale P+R visie, onderzoek nieuw station Hoogezand-Centrum en doorrijden van de nieuwe stadstrams de regio in via bestaand en nieuw spoor. Opdrachtgever: gemeente Groningen Status: afgerond
Interim voorzitter van de commissie die de afgelopen drie decennia verantwoordelijk is geweest voor de verdeling van de opbrengsten uit de verkoop van Nationale Vervoerbewijzen (NVB) in het stads- en streekvervoer. Opdrachtgever: Ministerie van Infrastructuur en Milieu Status: afgerond